Putovanja

Nalazim se ovih dana u Sarajevu.

To je grad koji me uvijek ispunjava na neki svoj način, bilo arhitekturom, umjetnošću, ljudima, religijom..... Bio je to neočekivani, ali izgleda pravi put u mom životu što sam se ovdje nekad našla čitav niz godina. Ovdje sam bila i onda kada je nastajao moj prijevod Ibn Battute, Putovanja. 

Zadivljuje me danas saznanje koliko je ljudi ovdje pročitalo i pozitivno komentiralo moj prijevod Ibn Battute, Putovanja, djelo nastalo po nalogu Etnografskog muzeja u Splitu 2011. godine.

Moj suprug ovo djelo uvijek rado dijeli kao poklon, a mnogi onda, čuvši o toj knjizi, pitaju mogu li i oni dobiti primjerak. Jučer sam ja sama imala priliku pokloniti, baš ovdje u Sarajevu, jedan primjerak Putovanja Ibn Battute i izuzetno me razveselio već sam način na koji je knjiga primljena u ruke.

Silvio Braica u predgovoru na strani 6 piše:

"Krenuvši na svoja slavna putovanja Ibn Battuta je imao samo 21 godinu i jedini  je srednjovjekovni putnik za kojeg se pouzdano zna da je posjetio sve zemlje s islamskim vladarima tog doba.......... Pretpostavlja se, također, da je na svojim putovanjima prešao preko 120 000 kilometara, mnogo više nego, primjerice, njegov prethodnik Marko Polo, koji je prešao (samo) preko 25 000 kilometara.

---------

Tijekom stoljeća njegova putovanja su bila zaboravljena, što se promijenilo u 19. stoljeću kada su prevedena na nekoliko europskih jezika. Za razliku od njegovih Putovanja koja su bila doslovno skrivana od očiju javnosti (čak i u islamskim zemljama), knjiga Marka Pola ("Il millione") jedna je od naprevođenijih knjiga nakon Biblije i Kurana." (Silvio Braica, Putovanja Ibn Battute (1325.-1353", strana 5)

Naslovnica knjige Putovanja

U predgovoru knjige kojeg sam nazvala Rađanja iz prošlosti napisala sam:

"Bez obzira na to što je ovo djelo malo važno za književnost i jezik, ono je izuzetno važno za čitav niz opisa po pitanju etnografije i etnologije, antropologije, povijesti civilizacije.... Ovo djelo je zanimljivo po pitanju povijesti prava na Istoku, a pogotovo danas, kada se neke muslimanske zemlje vraćaju suđenju po Kuranu, upravo onako kako je to radio naš glavni junak." (B.Š.Haupt, Rađanja iz prošlosti, str. 8)

Ibn Battuta ovim putovanjima sažetim u knjizi "Putovanja" nije proputovao zemlje Europe i ova se knjiga nije našla u popisu literature mog nedavno nastalog članka Putovanje po Dalmaciji - Od Grand Toura do Storytellinga, no sve ono što se tu našlo nepresušan je izvor koji na neki način reflektira i današnja europska događanja. 

Mapa putovanja (Ibn Battuta, Putovanja, Etnografski muzej Split)

Knjigu još uvijek možete kupiti u Etnografskom muzeju u Splitu.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

London za početnike

Manneken-Pis i naše hrvatsko blago

Stara stanica - postaja koja povezuje svjetove