Putovanja nas određuju, kroz putovanja nas drugi određuju - Od Grand Toura do Storytellinga

Putovati i vidjeti, osjetiti i iskusiti!

Današnji putnici kao i nekada davno vode se istim ciljem i željama.

Brodovi su brazdali Jadran već tisućama godina prije Krista, no što li su tadašnji moreplovci razmišljali i koje su im bile želje, ne znamo. Vjerujem da su se i oni znali utopiti mislima u ljepotu našeg plavetnila okruženog mirisnim biljem već onda. Dupini su skakali oko njih, kao što ih i mi danas ploveći Jadranom susrećemo uz naše barke. 

Zapisi o našoj obali i o nama samima nam stižu već iz vremena antike, no prave dizertacije pišu se u vremenu Grand Toura, kada putnici namjernici otkrivaju daleke, egzotične i nepristupačne zemlje, kao što im je onda bila i naša Dalmacija. 

Sažela sam svoja razmišljanja i istraživanja u članku za Ethnologica Dalmatica pod naslovom Putovanje po Dalmaciji - Od Grand Toura do Storytellinga i unijela neke poveznice između našeg i ondašnjeg vremena:

"Da bi danas napisali i stvorili dobru turističku priču, moramo istraživati i ono što nas okružuje i ono čega više nema. Današnji putnici sve dobro znaju, oni ne dolaze kao nekad u daleke neistražene zemlje, budući je moderna tehnologija sve opisala, iscrtala i naznačila.
Mi danas moramo tražiti dublje, tražimo ono čega više nema, a htjeli bi da ima, htjeli bi to nevidljivo prikazati i njegovati.

Zanimljivo je da upravo zbog toga ponovo oživljavaju naši putnici sa Grand tour putovanja, jer oni su nam davno zapisali čak i jelovnike , a ne samo pučke običaje, kostime, nošnju, nakit...."


Neka vam tekst iz linka bude na ugodno čitanje!



Primjedbe

Autor Božidarka Šćerbe Haupt rekao je…
Slika Caspara Davida Friedricha me već odavno oduševljava, točnije rečeno, od dana kada sam očekivala tada sutrašnji dan, dan svog vjenčanja u Njemačkoj. Slika mi je visila iznad kreveta i budila u meni razna razmišljanja, koja me ne puštaju ni danas. Uklopila sam je u mnoga svoja pisanja, o Carari, o putovanjima, pa sada eto i u svoj novonastali članak : Putovanje po Dalmaciji - Od Grand Toura do Storytellinga. Sa lijeve strane je, kako piše, fotografija Božidara Raosa, a sa desne moja fotografija nastala na outdoor aktivnosti na Pagu. Sve zajedno, kao da se baš trebalo susresti i uklopiti u ovu cjelinu!

Popularni postovi s ovog bloga

London za početnike

Manneken-Pis i naše hrvatsko blago

Stara stanica - postaja koja povezuje svjetove