Razmišljanja pred Silvestrovo 2021

Dragi prijatelji, čitatelji mog bloga!

Moja godina uvijek započinje godišnjicom braka i to je uvijek odličan početak slavlja koje me  inspirira za sve kreativnosti kroz idućih 365 dana.

Kada smo se Christian i ja ženili, njegov stric iz Koblenza je veselo primijetio kako smo se oženili u vrijeme karnevala, to je sada u 2021. bilo posebno zanimljivo, budući sam 16.02. za kolegice iz Interpret Europe napravila prezentaciju našeg Paškog karnevala kojeg slikovno, bez mog govora možete pogledati  OVDJE.

U toj istoj veljači sam uživo preko svoje FaceBook stranice Unterwegs in Kroatien organizirala jedan poseban razgled Splita. Osmislila sam vođenje grada kroz njegovu ruralnu arhitekturu i običaje. Moje zadovoljstvo je bilo utoliko veće, što su se neke osobe čak i osobno priključile turi i hodale sa mnom tom neobičnom rutom. Kako tu ima jako zanimljivih podataka koje valja sačuvati, tako sam cijelu turu stavila na YouTube kanal. Budite prvih par minuta strpljivi, buka od prometa je samo na početku. Nakon toga možete u potpunosti uživati Priču o ruralnom Splitu i našem “Malom mistu”.

Ožujak su obilježili razni prijevodi i webinari, kao i uživanja u prirodi koja se pomalo budi.


Čini mi se  da sam u toj prirodi napunila baterije za sve ono što je nastupilo kasnije.

Pripremila sam tematsko prigodno vođenje po Novalji Pronađi svoj kamen koje sam u vrijeme praznika za Uskrs i ostvarila.

Travanj mi je donio jednu posebnu čast. Na Rabu sam doživila monaško posvećenje. Veselili smo se svi kako se benediktinski samostan svetog Andrije na Rabu povećava i obnavlja. Ni sanjati nismo mogli da će nas do kraja godine napustiti drage m. Giuseppina i m. Marina. No, ja ostajem u dobroj vjeri i nadi, prisjećam se ovdje posvećenja, Rad i molitva će sigurno i dalje čuvati i snažiti ovu divnu zajednicu koja postoji čitavo jedno tisućljeće.

U tom istom travnju je naš Sabor donio odluku o proglasšenju godine 2021/2022 godinom Marka Marulića. Poznajete li onaj osjećaj da nešto morate napraviti?! Odmah se u meni probudio i profesor i vodič i kulturnjak, a ponajviše onaj lingvist koji je svoj postdiplomski studij ostavio zbog vrtloga rata….

Krenulo je moje istraživanje Marka Marulića, ali ne njega kao pisca i začinjavca, jer time se mnogi drugi već dugo bave.

Odlučila sam našeg pjesnika staviti na plan grada Splita, povezati arhitektonsku baštinu s ostavštinom našeg pjesnika. Krenula sam tako od kvarta u kojem je pisao oporuku, pa preko ulica, trgova i zgrada koje su obilježile njegov život, sve do mjesta na kojem je pokopan. Turistička zajednica grada Splita je podržala moju tematsku šetnju S Markom i Darkom po Splitu i stavila je u svoj cjelogodišnji program četvrtkom. Mnogi učenici, kolege, stranci, zaista mnogi su do danas šetali sa mnom i Markom po Splitu, a nadam se da će do idućeg travnja biti još puno druženja s našim velikanom. 

Ja osobno sam sa svojom tematskom šetnjom obilježila i Dan muzeja 18.05. , a u čast mnogih mojih prijatelja i kolega koji rade u muzejima, a također su podržali moju turu S Markom i Darkom. 

U tom istom svibnju sam sa direktoricom TZ Novalja i njemačkim timom propješaćila kameniti novaljski dio Paga i svoje utiske radnih dana ovjekovječila u ovom videu.

Uvala Slana

E onda je stigao lepršavi lipanj, znam da tada mirišu lipe, no ja sam se imala prilike šetati Lunjskim maslinicima i uvrstiti Novalju i sve ono što joj pripada na stranice prestižnog talijanskog lista In viaggio. 

Divno je družiti se s ljubiteljima lijepe prirode i gastronomije!

A, kad smo  već kod Luna, jednom sam na svojoj FaceBook stranici Exploring Croatia With Darka postavila pitanje koji video sa mog YouTube kanala vam se najviše sviđa. Odgovorila je meni tako draga Iva Silla za video koji sam snimila upravo na Lunu,  Nisam Alisa iz zemlje čudesa, već Darka koja istražuje Hrvatsku

Srpanj je uz razne radne obveze donio i jedan Webinar na kojem sam za Geoturu predstavila naš Split. Govor kojeg sam održala ne možete ovdje poslušati, ali možete pogledati prezentaciju. Njima se jako svidjelo, možda se svidi i vama!

Taj srpanj je mjesec koji mi se jako sviđa, jer uglavnom u to vrijeme bude i druženja mojih maturantica pa se uvijek svi rado sjetimo školskih dana…..

Preskačem kolovoz i rujan. U to vrijeme se nekako uvijek nađe mjesta i vremena za osobna putovanja, odmor i druženja, a bilo ih je i ove godine jako puno!

Stiže listopad koji je sav protekao pod dojmom mog posjeta Svetvinčentu. Pisala sam već puno o tome na  svom blogu, FaceBooku i stavljala na YouTube, to me putovanje zaista ispunilo divnim doživljajima koje je za nas pripremila Istra Inspirit,  a povodom Prvog nacionalnog foruma interpretatora baštine. 


Da nešto mora biti i otkazano, potvrdio je studeni, budući je zbog epidemioloških razloga otpalo moje predstavljanje tematske šetnje S Markom i Darkom po Splitu za Dane baštine i turizma za mlade 2021. , nadajmo se boljim danima!

No, zato je prosinac nadoknadio izgubljeno, budući sam kroz akciju TZ Splita Kliknimo na kulturu u adventu sudjelovala sa svojom turom na jedan drugačiji način. Interpretacija grada kroz lik Marka Marulića dobila je jednu novu dimenziju. Kroz ovo adventsko vrijeme imali smo priliku uživo preko moje FaceBook stranice Exploring Croatia With Darka slušati priče o Splitu iz doba Marka Marulića, a naravno i o samom velikom pjesniku. Na koncu svake priče koja se odvijala petkom u pet, postavljala sam tri pitanja, a pobjednik kviza je dobio kalendar. Kalendar upriličen za nagradu kroz Adventska druženja oslikava tematsku šetnju S Markom i Darkom po mjesecima, tako da svi koji su ga dobili imaju priliku družiti se s nama kroz čitavih idućih dvanaest mjeseci.

Ova godina završava nekako opet u stilu kako je i započela. Za drage kolegice i kolege iz Interpret Europe sam preko webinara održala jedno malo predavanje na temu Putovanje po Dalmaciji - od Grand Toura do Storytellinga. Ovdje vam dajem samo jedan prizor iz prezentacije želeći vam svima puno ugodnog rada i kreativnosti u idućoj godini, puno putovanja i druženja, zdravlja, ljubavi i sreće! 

Neka vam je sretna i uspješna Nova 2022 godina!

Darka 










Primjedbe

Autor Unknown rekao je…
Darka ti si pravo čudo, Alisa ti nije do kolina. Tvoja zečja rupa u Nedođiji postaje utočište posljednih bardova uljudbe na ovim prostorima, sritno ti s Marulom i općenito. Znaš mene, pussa😘👁️
Autor Božidarka Šćerbe Haupt rekao je…
Znam samo jednu osobu koja je ovo mogla napisati! Hvala ti neizmjerno! ❤️

Popularni postovi s ovog bloga

London za početnike

Manneken-Pis i naše hrvatsko blago

Stara stanica - postaja koja povezuje svjetove