Adventsko druženje - S Markom i Darkom po Splitu




Kroz adventsko vrijeme u okviru akcije TZ Splita -  Kliknimo na kulturu predstavila sam svoju šetnju S Markom i Darkom po Splitu i organizirala kviz kroz četiri adventska tjedna.

Nakon svakog kviza sam postavila po tri pitanja, a nagrada za odgovorena pitanja je bio kalendar kojeg sam izradila upravo za tu svrhu.

Kalendar je koncipiran prema točkama iz moje šetnje, tako da će se svi oni koji ga imaju moći kroz čitavu godinu družiti sa našim Markom Marulićem.

Za vrijeme Adventa, a odmah kako sam završila kalendar sam bila na malom putovanju od Splita do Zagreba, tako da se moja šetnja, kao i adventska akcija mogla predstaviti i izvan Splita.

U Zagrebu sam zapisala:

"Šetala sam danas Zagrebom, a kako sam nosila “svog Marka” u "friško" napravljenom kalendaru i podijelila ga dragim ljudima koje imam po Zagrebu, tako sam neminovno povukla paralelu između njegova i našeg, današnjeg načina života.

On je svojim djelima putovao svijetom budući je bio uvelike prevađan, gotovo za sve ondašnje čitalačke publike i jezike, ali sam je strepio u Splitu pod najezdama osvajačkih napada s istoka.
Mi danas, kao i renesansni ljudi žudimo za druženjima, poezijom, plesom, blagovanjima, ali i nad nama se nadvila sjena problematike s istoka, no i globalna pandemija …
Razgovori su prožeti domoljubljem, i naši i Markovi onda…..

Imamo više sličnosti u načinu života, nego bi to na prvi pogled rekli!
I mi smo ljudi neke nove renesanse, rađamo se iz pepela i prašine nekih starih običaja ."

U Zagrebu

Pa smo otišli u Trogir i posjetili Muzej grada gdje sam zapisala:

"Marko Marulić je svoj prvi svjetski bestseller De institutione bene vivendi per exempla sanctorum (1499.) posvetio Trogiraninu Jerolimu Ćipiku.
Ja sam današnje jutro provela sa “svojim Markom” na kavi kod drage prijateljice i kolegice sa studija, a vrijedne i uspješne direktorice Muzeja grada Trogira . Sjetile smo se Fani i ja također našeg putovanja u Poreč na glavnu Skupštinu Matice Hrvatske, ona kao predsjednica ogranka Trogir, ja kao članica Predsjedništva Sarajevo. Igor Zidić je bio predsjednik, a njegov govor još čuvam.
Njegujući svoje veze i ugodne razgovore, sjetih se naravno i drugog davnog Trogiranina, Petra Berislavića koji je, kao i Ćipiko pripadao Marulovu krugu."

Posjeta Trogirskom Muzeju grada

Na putu prema Splitu stali smo na iskopinama antičke Salone:

"Znate li da je naš Marul ovuda hodao i zapisivao natpise starih pa je tako i nastao svojevrsni prvi vodič ovog našeg kraja"

U Saloni

U Splitu sam otišla u Etnografski muzej i tamo, u kvartu Božićević Natalis sam pripremila treći kviz.

U Etnografskom muzeju u Splitu

A onda sam u pripremi četvrtog kviza šetala Splitom razmišljajući kako sam i zapisala:

"Danas sam šetala gradom razmišljajući o svojoj turi S Markom i Darkom po Splitu.
Književnost i turizam, kultura i turizam, besmrtnost našeg pjesnika i turizam, upoznavanje Splita kroz samo jedan lik…..
Da li je moguće zainteresirati publiku za takav oblik druženja?!
Moje skromno mišljenje o ovome je vrlo pozitivno.
24.12. , na Badnjak, imamo posljednji od četiri kviza kroz adventsko druženje u Splitu #kliknimonakulturu.
U ovom zadnjem kvizu otkriti ćete zašto se svi moji strani gosti oduševe ovom temom i zašto ja zadovoljno nakon posla odem svojoj kući…."

Razmišljanja pred Badnjak

Adventsko druženje donijelo mi je puno lijepih osjećaja uz ljude koje sam upoznala organizirajući kviz prijenosom uživo preko svoje Facebook stranice Exploring Croatia With Darka. Sve sam naknadno stavila na svoj YouTube i time zaokružila ovaj internetski događaj popraćen kvizom i kalendarom. Time sam obilježila Godinu Marka Marulića.

Ovdje možete preuzeti, a ovdje vidjeti kalendar:




Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

London za početnike

Manneken-Pis i naše hrvatsko blago

Stara stanica - postaja koja povezuje svjetove