Interpretacija grada kroz jedan lik

Za nekoga tko živi u Splitu nije lako odlučiti se koji lik odabrati za interpretacisjku šetnju. Split je naprosto prepun važnih dragih ljudi koji su obilježili ovaj grad kroz čitavu svoju zaista dugu povijest. Veličanstveni su to likovi nadahnuti sveopćim europskim i svjetskim duhom svoga vremena, a svoj su trag ostavili za sva vremena.

Meni je odluku olakšao hrvatski Sabor proglasivši ovu godinu godinom Marka Marulića.

Marko Marulić Splićanin! Odmah mi je sinula ideja o osmišljavanju šetnje kroz njegov, a sada moj, naš grad!

Nakon pomnog proučavanja zapisa učenih literata o liku i djelu našeg velikog pisca, označila sam stari Split, pronašla sam i obilježila četrnaest točaka u prostoru koji je nekoć bio omeđen zidinama srednjovjekovnog grada.

Zamišljam u svojoj šetnji gradilišta koja su morala u to vrijeme uvelike postojati, zamišljam hod ljudi i žamor tadašnjega svijeta i pokušavam ga shvatiti kroz današnji žamor modernog šetača. Svaki pogled uprt u fasade kuća pokazuje mi jasno što je tu bilo već onda, a što je i naš Marul već mogao vidjeti. Zamišljam vrijedne majstore, arhitekte, kipare, klesare kako pretvaranje grad u renesansnu sredinu europskih tekovina, ali vidim u svojoj šetnji i ono jedno nedovršeno dvorište.

Boje moje odjeće i privjesak oko vrata moja su poveznica sa tim vremenom, a sve kako bih se lakše zakovitlala njemu kroz vrijeme, no znam, sigurna sam da naš Marko, naš veličanstveni Marul zna što radim, vidi kuda šetam i sluša što govorim.

Mom zadovoljstvu nema kraja što je Sabor dodijelio punih dvanaest mjeseci kroz koja ćemo se družiti, i znam, osjećam kako ću do 22. travnja 2022. oplemeniti samu sebe kroz to svoje inerpretacijsko tumačenje našeg Splita.



Darka





Primjedbe

Autor Božidarka Šćerbe Haupt rekao je…
Šetnju možete poslušati na četiri jezika, rezervirajte je prema želji na hrvatskom, engleskom, talijanskom ili njemačkom jeziku!
Autor Božidarka Šćerbe Haupt rekao je…
A sada imam i kalendar, ali i kviz kroz vrijeme adventa. Kviz možete pogledati na mom YouTube kanalu

Popularni postovi s ovog bloga

London za početnike

Manneken-Pis i naše hrvatsko blago

Stara stanica - postaja koja povezuje svjetove